marți, 13 iulie 2010

Ecokillers to night











Ecokillers to night
Alina Buga, Alina Pentac, Dumitru Gorzo
Noaptea trecuta am visat ca eram cu niste prieteni intr-o masina mica, un fel de Tico, in care m-am trezit, dintr-o data, singura, incuiata acolo. Ma uitam afara, unde vedeam o droaie de pusti roind pe sosea. Erau si oameni mari dar nu se vedeau asa de bine. Nu stiu cum am scapat din masina! Erau cheile in contact dar m-am gandit ca nu stiu sa conduc, asa ca am hotarat sa iau masina mea.
In fine, parea ciudat ca masina mea bej era singura pata vie de culoare in orasul acela. M-am asezat la volan, care era foarte mic cu doua butoane stanga-dreapta, de unde mi-am zis ca nu-i chiar asa de
greu de condus si ma ghidam usor, apasand cate putin. In fata mea erau aduse cele mai rare specii de pusti fara directie, care alergau in toate partile si-mi era frica sa nu-i fac pilaf. Strangeam din ochi de cate ori parea c-am lovit cate unul, iar ei se distrau in continuare. Trebuia sa ajung la o intersectie, la o statie de autobuze, de unde o luam pe prietena aceea cu Tico, care m-a inchis in masina. Dintr-o data, parea ca intru-ntr-un stalp si cred c-am trecut pe langa ... cu mult secces !
Dupa aceea, ma aflam intr-o casa( de pe la 1900 ) cu incaperi inalte unde, pe fiecare colt de masa, erau farfurii cu portocale rase. Mi-am pus zahar intr-una din astea si am mancat. Era foarte bun!
Stateamac cu fata la una din usile acelea inalte si am vazut ca nu mai avea clanta! Am impins cu mana si dincolo era o doamna, la vreo 60 de ani, 1,70 cu 83 Kg., infasurata-ntr-un capot in cele mai vii culori pe
care le-am vazut vreodata, cu parul strans pe moate si acoperit cu o esarfa portocalie. M-a rugat s-o ajut sa-nchida usa dintre cele doua dormitoare ca sa-si puna sutienele la uscat, zicand ca se jeneaza sa nu I le vada cineva. Am inchis usa iar ea a-mpins inca una peste ...! Tocurile usilor erau strambe si se vedeau: prima pica-n dreapta, a doua-n stanga iar geamurile erau acoperite cu panze portocalii. Doamna aceea vorbea mult dar nu auzeam ce spunea! atarnase un sutien si ma gandeam ca va atarna foarte multe sutiene ... . Tot acolo, in dreapta, era un tip catarat pe masa, care se chinuia sa prinda o fasie mare de tull pe perete. Peretii erau umpluti cu albastru si cu verde. Erau pictati! Mai erau doi tipi, ghemuiti pe podea, care trageau de tull, unul stanga, celalalt in dreapta si inca unul care impingea, cu putere, masa in perete ca sa stea materialul bine intins. I-am intrebat de ce nu pun o bagheta jos!? Mi-au spus: " Pentru ca vrem sa mai punem doua bucati de panza albastra peste masa si sa facem o suprafata curba
peste care vine asezat un suport cu rufe pentru uscat si tu ne spui, cand incadrezi, daca se vede ceva pe langa! Tot asa, intr-o noapte, eram intr-o casa foarte mare pe care, cand o priveam in alte vise, toti imi spuneau sa nu merg acolo ca este a unui tip nasol. Cand am intrat, tipu'-mi zice sa-l astept putin, sa faca un dus. Geamurile erau uriase si-n casa intra o lumina de apus foarte rosie, ingrozitor de rosie care
te putea praji. In dreptul geamurilor erau asezate, in ordine, acvarii pline cu pixuri de plastic, de cinci lei, si de fiecare pix era atarnat cate un biletel pe care era inscris cate un an: 1913, 1934, 1942, etc.! Ma gandeam, deja, la varsta pe care ar fi putut-o avea omul asta !?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu